fredag 1 mars 2013

Lika, men ändå inte...

Hej på er!
Hoppas att allt är bra med er? Här hemma har vi haft sjukstuga, men alla är på benen nu lagom till helgen! Jippi!
Det var helt underbart väder här idag. Solen strålade och det riktigt värmde när jag satt i eftermiddagssolen och drack kaffe! Härligt! Det känns som om det finns hopp om våren!!!

Idag bjuder jag på två kort gjorda av samma papper! Det ena är i den stilen som jag brukar göra och det andra är lite mer stilrent. Ja, jag gillar dom båda. vilket tycker du bäst om?


Jag har använt:

Grönt cardstock
Vit baksida av ett gammalt mönsterpapper
Mönstrat vellumpapper från Websters page, som finns i butiken
Vita små öljetter, som finns i butiken
Vit liten klädnypa
Utskuren die (ramen)
Gult organzaband, som finns i butiken
Blompistiller, som finns i butiken
Vitt zigzag-band
Blad från detta bandet
Gamla tryckknappar
Vita blommor, som finns i butiken
Gula blommor
Turkos blomma
Vit sytråd
Brads
Halvpärlor
Vit färg
Crackle paint

                                             
I nedre högra hörnet har jag satt en hel hög med blommor och en stor rosett mitt i. Jag klippte loss några blad från "bladbandet" och stack ner lite överallt. Avslutade med att fästa vit sytråd över allt.

För att markera ordet "dreams" som fanns på pappret lade jag ett  lager cracke paint på.

Nu kommer det andra kortet!


Jag har använt:

Vit cardstock
Vellumpapper, som finns i butiken
Die
Stämpel
Foambokstäver
Bladband
Gult organzaband, som finns i butiken
Brad

På detta kortet valde jag att markera fjärilen nere i högra hörnet med crackle paint.

Det var allt för idag. Hoppas att ni fick lite inspiration hur man kan använda samma papper på olika sätt!

Jag passar på att puffa lite extra för Scrapbookeriets maraton! Det brukar alltid vara jättetrevligt och välorganiserat. I höstas var vi ganska många, så vänta inte för länge med att boka om du vill vara säker på att  få en plats!
Vi hörs igen om ett par veckor!
Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar