onsdag 13 februari 2013

Alla hjärtan!

Hej på er alla hjärtan!

Här kommer lite sista minuten inspiration för alla er som precis som jag inte hunnit fixa kort till alla hjärtans dag!


Jag har använt:
Rosa cardstock
Cremevitt cardstock (finns i butiken)
Mönsterpapper från Prima marketing (som finns i butiken) "be my valentine"
Stämpel - massor med kramar
Rosalila "pluppar" (som finns i butiken)
Distessdyna


Jag klippte ute ett hjärta på frihand och punchade därefter ut massor av små blommor (som ser ut som dessa) som jag limmade på. Satte sedan bling i mitten av varje blomma. Satte en cremevit ros i ena enden för att skapa lite kontrast. Bakom hela hjärtat fäste jag rosa sytråd.


Jag markerade ett av hjärtanen i mönsterpappret genom att lägga ett lager stickles på. Jag punchade även ut några minifjärilar som fick flyga runt på pappret. Även dessa fick ett lager stickles på sig.
Jag avslutade som vanligt med att dutta ut pearlfärgad acrylfärg lite överallt......

Detta kortet finns att kika på i Scrapbookeriets butik.

Hoppas att ni får en fin Alla Hjärtans Dag! Ge någon du tycker om en extra kram!


Kram Mimi

1 kommentar: