måndag 3 september 2012

Grattis på din dag!

Hej!

Då var det dags igen! Idag blir det ännu ett kort, men nästa gång ska jag försöka knåpa ihop en LO tror jag.....

Jag skapar ju nästan alltid kort med motiv och mycket dekorationer, men jag gillar egentligen det avskalade också. Denna gången utmanade jag mig själv att inte använda något motiv och att inte dutta på färg överallt eller att ruffa till och färga in kanterna. Det var inte lätt! Jag fick påminna mig själv flera gånger. Att det ska vara så svårt att variera sina alster!!!
Hur gör ni? Faller ni in i era invanda mönster eller varierar ni ert skapande?

Jag har använt: svart cardstock, ett mönsterpapper med kompassrosor på som jag hittade i butiken, ett vitt litet pärlhjärta, små svarta "plastdroppar" (som finns i olika färger i butiken), prickigt sidenband, svart spets, benvit spets, en svart ros, en die från Tim Holtz, bokstavsstickers, guldembossat grattis, dymotext och en väldit snygg tag som jag fick i mina händer i somras. Det syns inte så bra på bilden, men på den ena lilla svarta plastsaken som sitter på tagen står det "special" och på den andra är det en fjäril. Det utskurna svarta fjärilsdien som ligger överst satt också på! Det känns som en ultimat scraptag!

När jag började skapa kort ( runt 2000) embossade jag allt, och jag har hunnit samla på mig en hel del embossingpulver, men nu för tiden använder jag det aldeles för sällan! Det känns verkligen lite extra lyxig att använda det på kort! Det bästa är att det räcker i en hel evighet!

Hoppas att ni får en fortsatt härlig vecka med mycket sol!
Vi hörs igen snart!

Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar