fredag 6 juli 2012

Kort i ovanliga färger

Ja, jag har helt kopplat bort allt vad klockor och kalendrar heter så här på semestern! Jag höll på att glömma bort att det var min tur att blogga idag......

Idag tänkte jag bjuda på ett kort som är ovanligt stilrent och inte så dekorerat för att vara gjort av mig.


Kortbasen är av svart cardstock, sjöhästen och bakgrundspappret är urklippta ur detta pappret från You Do. Jag har också använt: wellpapp, silduk, tag, vit och svart spets, snöre, hjärtepärla, halvpärla och en tråd med svarta pärlor på som jag hittade i mina gömmor!


Jag har lagt ett lager crackle paint på sjöhästen och sedan fäst den med 3D-kuddar. Slutligen har jag sprayat över hela kortet med hemmagjord mist med koppar/brun ton.

Kortet finns i butiken om du är nyfiken!

Hoppas att ni har det bra, trots allt regn...... det är ju perfekt pysselväder i alla fall!

Kram Mimi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar