fredag 20 juli 2012

Båttur!

Här kommer ett livstecken från mig. Tiden bara springer iväg och jag försöker njuta varje dag av ledigheten trots de något kyliga temperaturerna här på västkusten!
Jag hoppas fortfarande på en värmebölja.......

Här kommer en LO som jag pysslade med på Scrapbookeriets träff i tisdags! Det är bilder från en båttur vi gjorde för några år sedan. Jag har börjat scrappa samma kort till barnens album samtidigt, men denna gången hann jag bara göra färdigt den ena. Jag får återkomma med den andra senare...

Som bas har jag använt cremefärgat cardstock och på det har jag använt ett mönstrat papper från YouDo. Jag har sytt fast mönsterpappret med raksöm och sedan skrynklat till kanterna lite. För att rama in kortet på dottern har jag använt blått och orange cardstock. Uppe i vänstra hörnet har jag satt en orange rosett. Bakom bilderna har jag satt fast tårtpapper på några olika ställen och jag har också använt: bling, spets, bokstavsklistermärken, washitejp och en hjärtebrad.

Jag har bara satt 1 (!!!!) blomma på hela LO...... Underst en orange (som jag hittade i butiken) och på den en beige som jag hade hemma. I mitten har jag satt en brad. Till det dessa fina blad. Till sist har jag målat lite överallt med cremefärgad acrylfärg för att det ska skimmra lite, men det syns tyvärr inte på bilden.

Nej jag tror inte det är sant, nu börjar det hagla! Suck! Det får bli ännu en myskväll inne uppkrupen i soffan....

Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar