fredag 29 juni 2012

Tutorial på diesförvaring!

Idag tänkte jag visa min hemmagjorda förvaring till mina tunna dies!

Jag började med att köpa några övningskörningsskyltar och skar till dom i önskad längd. Eftersom jag skulle använda denna till bårder så delade jag övningskörningsskylten i 2 delar. (Förra året gjorde jag en till blandade dies och då delade jag varje skylt i 3 delar.)

Efter det mätte jag ut hur stor pärmen runt om skulle vara, jag gjorde de bitarna några mm större än övninskörningsskyltarna. Jag valde en lite tjockare kartong.

Efter det dekorerade jag kartongen så som jag ville ha den och tog fram papper och annat material som jag ville använda. Bland annat detta och detta papper från You Do och ZigZagband.
Jag har använt min Bind it all för att göra en ringpärm, men det funkar lika bra att göra vanliga hål och använda öppningsbara ringar.

Det mönstrade pappret klippte jag ut 1 mm större runt om övningsskörningsskyltarna och limmade sedan på dom på den sidan som texten står på.

Efter det satte jag ihop min lilla ringpärm och satte fast mina dies!

Slutligen dekorerade jag lite extra på utsidan. Den lilla blå ringpärmen gjorde jag förra året till mina övriga dies och jag ville att denna skulle vara i samma stil, så den fick bli likadan fast rosa.

Då var min första tutorial gjord! Hoppas att ni förstod hur ni skulle göra? Ni får gärna fråga om det är något som är oklart!

Vi hörs igen om en vecka! Då visar jag ett kort som inte riktigt är gjort i min stil......


Kram Mimi

4 kommentarer:

  1. Suveränt!

    Vilken bra idé!

    Nu måste jag bara skaffa mig skyltar för mina dies befinner sig i ett organiserat kaos....

    Mvh

    Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den! Det bästa är att när den är full med dies är det bara att öppna ringarna och fylla på med fler sidor!

      Radera
  2. Snyggt! Visst är det ett bra sätt att förvara dieseln på.
    Kram

    SvaraRadera