fredag 6 april 2012

Påskägg!

Hej på er!

Jag hoppas att ni har en lugn och skön påskhelg!

Här kommer barnens nyfixade påskägg!
Jag har tagit ett vanligt påskägg med motiv på som jag har målat med Gesso (finns i fysiska butiken). När det hade torkat limmade jag på Tim Holtz Tissue Paper och fäste det med Washi tape i kanterna. Jag kletade sedan på lite pearl maker med grön/rosa färg för att få lite glittrig effekt.


På Adams ägg satte jag på en stor blomma från en Spellbinders-die i ett gult papper som har en ljusare kärna som lyser igenom när man sandpapprar på det! Snyggt!

 
Jag har också använt en biljett från en Tim Holtz-die, en brad, utskurna blomblad, lite bling, stämpel, boksavsstickers, zig-zackband och till sist en liten kyckling fastlimmad på en fjäder!

Här kommer Matildas......


Det är nästan likadant, men istället för den gula blomman så har jag använt min favorit blomma och lite rosa spets istället för zig-zackbandet. 


Det var allt för denna gången!
Kram Mimi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar