torsdag 19 april 2012

Ett blommigt kort



Jag tycker att pappret från Websters page är så fint och använde övre högra hörnet till detta kortet. 
Basen är vit och grön cardstock.


Siffrorna har jag klippt från baksidan av mönsterpappret och sedan har jag använt:
Små genomskinliga halvpärlor. Finns i flera färger i butiken. Dom här gillar jag verkligen. Väldigt tacksamma att använda.




Det lilla hjärtat är gjort av krympplast. Jag började med att stansa ut ett hjärta med en 
Tim H dies  (det stora hjärtat) embossade det med en embossingfolder.  Sedan färgade jag in med små dabbers (eller vad det heter) och jag tror att det går bra med Fluid chalks
Gjorde ett hål i höger sida på hjärtat ( tänk på att hålet också krymper). Sedan är det bara att ha is i magen och ta fram embossingfönen.
Hjälp! Det skrynklade ihop sig innan det rätade ut sig igen och sedan snabbt på med något för att det skall bli platt. Jag tror att det krymper till ca 1/3 storlek. 
En liten bit guldtråd satt jag i hålet på hjärtat och det här var riktigt kul. Det skall bli fler krympgrejer.

Kika in i den fysiska butiken i Derome när du har vägarna förbi eller ta en tur dit ändå. Där finns mer saker än i webb-butiken och det är så mysigt att kika runt, scrappa lite och kanske ta en fika.

Ha det vårmysigt 

Kram 

Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar