fredag 16 mars 2012

Kort och liten bok i rosa!

Hej på er!

Då var det äntligen dags för lite färg i mitt inlägg!!! Rosa!!!!
Jag har fått helt underbara papper av Susanne, så inspirationen flödar! Jag funderar redan på vad jag ska göra av pappret som är över.....

Här kommer ett grattiskort som ska skickas på lådan i dag!
Jag har använt ett rosa papper som kortbas. På det har jag satt på detta snygga mönsterpapper som jag även har använt till vimpeln som sticker fram under motivet, fast med andra sidan upp! Jag har ramat in mönsterpappret med två lager cardstock som tar upp färgerna i motivet och så har jag rivit kanterna och sytt med symaskinen. Jag har gjort en vimpelrad av washitejp, skrivit med bokstavsstickers, fäst ett textilhjärta (som finns i fysiska butiken) och satt på lite bling. Jag har målat motivet på ett snyggt gulnat papper från ett gammalt anteckningblock som min man satt och skrev i en kväll! (Nu har han inte lika många papper kvar........) och det har jag fäst på en bit wellpapp som i sin tur sitter på en bit tyg. Bakom motivet har jag petat in en stor tag som jag har tryckt "hjärtliga gratulationer" på och avslutat med en skor härlig rosett!

Motivet är målat med promarker-pennor och de små hjärtanen med stickles!

Nu är det dags för del 2!

Jag gjorde en liten bok att skriva ner roliga kommentarer som min son har sagt för flera år sedan och har tänkt göra en till dottern också, men det har inte blivit av förrän nu! Nu gäller det bara att hitta alla smålappar med det hon har sagt som ligger lite överallt......

Boken är ca 9x13 cm och jag har gjort den med hjälp av min Bind it all. Jag har använt det fina mönsterpappret som bas, den här gången med "kaninsidan" upp. I högra hörnet har jag satt en blomma tillsammans med blad och swirlar som alla kommer från Tim Holtz. Underst sitter detta blad och överst sitter dessa blad. I bokryggen har jag knytit fast sidenband, band med gröna blad och lite andra band som fanns i mina gömmor. Jag har skrivit Matilda med stickers som jag hade hemma, en embossad fjäril fick också vara med. Jag har svårt att göra någonting utan bling, så det fick också vara med.
Längst ner har jag satt en  banderoll-die, även den från Tim Holtz så att den sticker ut lite med bokstavsstickers på.

Hoppas att ni får en härlig helg, så ses vi igen snart!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar