fredag 17 februari 2012

Man är scrapnörd.....

....när man äter en Magnumglass i låda och tänker:
Vilken snygg brun wellpapp det ligger här i! Den skulle vara snygg på ett kort......

Ja, det gjorde jag i början av veckan och här kommer resultatet!

Jag vet inte om ni har tröttnat på vintern, men jag älskar snön! Det lyser upp så fint i mörkret!

Jag sparar ju gärna på saker..... Här har jag satt fast en del av en förpackning med bokstäver längst ut på kanten. På den har jag satt en bit spets, den snygga Magnum-wellpappen och  vitt ZigZag-band. Swirlen i hörnet kommer från den här dien, som egentligen är en "skylthållare". Jag har också använt en swirl-die som jag hade hemma och blad som jag skrivit ut på Silhouetten och blad som finns i butiken. Lite bling har också letat sig dit.

I ena hörnet har jag satt snöflingor i chipboard som jag har målat med gesso, snöpenna och hällt glitter över (det syns tyvärr lite dåligt på bilden.). Jag har också använt blommor (platta vita petals), mina absoluta favoriter! Jag har också använt en söt liten ros! För att fästa blommor och snöflingor har jag använt stjärnbrads och lim. Ett litet hjärta har också letat sig dit.
Jag har skrivit snö med thickers. Under det har jag skrivit "soliga vinterdagar" med min dymo. Över hela kortet har jag sprayat med hemmagjord mist det syns lite på denna bilden. Jag har också sytt med min lilla symaskin i kanterna på detta papper och dragit med min edge scraper för att få ett lite slitet resultat.

Kortet finns att titta på i Scrapbookeriets fysiska butik för den som vill se det i verklighet!

Ha nu en härlig helg allihop, så hörs vi igen snart!
Nu väntar räkor och fredagsmys på mig........

Kram Mimi

1 kommentar:

  1. åh vilket fint kort det inspirerrar verkligen. Det är så mysigt vintrigt.

    SvaraRadera