torsdag 3 november 2011

Ett julkort och lite annat


När jag fick mitt senaste DT paket var det med bland annat  röd cardstock och ett mönstrat papper från Reprint, Gifts heter det. Funderade på vad jag skulle göra och kom på att jag kunde testa hur mycket jag kunde göra av dessa två papper som grund. Får väl medge att jag fick ta till lite röda spillbitar som jag hade liggande också.

Körde igång och här är resultatet!


Ett kort, en ask, en korg, ett flätat hjärta och två andra hjärtan.


Julkulan är utstansad med en dies från Santas Workshop. Stämpeln med den lilla flickan kommer från Bildmålarna och jag har färglagt med distress inkBladen under blommorna har jag färgat in med distress för att dämpa färgen lite och blommorna är gjorda av spets med en glittrig röd brad i mitten. Grankvistarna är utstansade med en Tim Holtz strip dies och en liten Memo Pin håller fast en biljett. Jag har klippt ut några paket från andra sidan av mitt mönsterpapper och satt fast, ett har jag fäst med 3-D kudde


Till det lilla paketet har jag stansat ut en ram med en Nellie Snellen dies. Blommorna har jag gjort av en gammal trasig postilla, bladen har fått lite distress på sig och jag har krullat skaften. Lockets kant har jag stansat med en stans från Martha Stewart.


Korgen är flätad och när jag höll på med den var scrappy glue min bästa vän. Handtaget har jag satt fast med två stjärnbrads. Stansade ut en tag och stämplade God Jul på den. 


Flätade ihop ett litet hjärta.
De andra två små hjärtanen har jag gjort av 3 utstansade hjärtan som jag vek och limmade ihop med lite lingarn emellan.

Alla kanter är distressade.

Det här var riktigt roligt och det blev bara pyttesmå bitar papper över.

Ha det mysigt!

Anette

1 kommentar:

  1. Vad mycket fina och juliga saker du gjort.
    Verkligen inspirerande!
    Vilka jätte mysiga papper.

    SvaraRadera