onsdag 30 november 2011

En ask med fönster


 Jag har gjort en ask och en tag till en blivande pensionär. I asken lade vi lyxpraliner och tagen sattes på en vinflaska. Vi hade 3 vinflaskor och asken i en korg med cellofan runt och det blev riktigt snyggt.

Färgerna blev helt annorlunda ihop med korgen och vinflaskorna.



Mallen till asken har jag gjort själv. Jag har använt cardstock och det blev inte mycket över för asken är skuren i ett stycke. Fönstret och ramen har jag stansat ut med en Nellie Snellen die. Det mönstrade pappret från Kaiser Craft. Jag har använt en stämpel från Bildmålarna och målat med distress ink. För att låsa asken har jag använt magneter som sitter på dom små flärparna under var sin brad med en rosa sten i.  Ramen som kortet sitter på  är utstansad med en die från Tim Holtz, Under sitter en brad i varje hörn som små fötter.



En svart tag där jag använt med samma die som på locket, en vinröd och en av mönsterpappret är utstansat med en die från Nellie Snellen. Jag stämplade en druvklase stansade ut den också. Skrev för hand "Njut av livet".

Ha det mysigt i advent

Anette

2 kommentarer:

  1. Vilken jätte vacker ask/skattkista, verkligen inspirerande!!

    SvaraRadera
  2. Jisses så snyggt, verkligen helt underbar!!!

    SvaraRadera