onsdag 21 september 2011

Kort med dopklänning

Dopkort


Jag fick en idé om hur jag skulle kunna få till en dopklänning och när jag sedan fick syn på de fina pappren från You do så var jag bara tvungen att göra ett kort. Jag har gräddfärgad cardstock som bas till kortet och även till dopklänningen. Alla kanter är chalkade med Distress ink - walnut stain. Bandet hittade jag i mina gömmor. Jag har dekorerat klänningen och tre av hörnen med halvpärlor och sedan ett par blommor och blad i ena hörnet.



Jag gillar att använda mina Nellie Snellen dies och det syns för jag har med något utstansat på det mesta jag gör. Det som är bra är att det är flera dies i de flesta förpackningarna och eftersom jag har några stycken så blir det även släta cirklar, fyrkanter, ovaler och rektanglar i olika storlekar som går att kombinera med varandra.. Prisvärt och användbart.




Till dop klänningen har jag använt 4 dies från Nellie Snellen. Jag har stansat ut två släta cirklar, den stora ca 9,5 cm, en 6,2cm, en 3,2 cm och den största av Flower. Den mindre cirkeln har jag delat på mitten och sedan stansat ut för halsen med den lilla cirkel-diesen.




Skurit till efter mallen och satt ihop. För att få spetsen på ärmarna har jag tagit av det som blev över på den vågiga cirkeln. Innan jag satte på ytterkjolen knöt jag en rosett på ett smalt band och limmade fast på överkanten.



Limmade fast en liten halvpärla och fäste sedan klänningen med 3-D kuddar på kortet.

Det är svårt att göra en beskrivning men jag hoppas att ni förstår hur jag har gjort.

Ha det mysigt

Anette

2 kommentarer: