måndag 22 augusti 2011

Två småkort och en liten ask.


Det blir alltid småbitar över och då är det perfekt att göra sådana här småkort. Dom är 6,5x6,5 cm och gjorda som stafflikort.

Båda korten är vikta av vit cardstock.


 Glasskort:
Det mönstrade pappret är från You do. Glassen har jag gjort genom att stansa ut en cirkel av beige cardstock med en Nellie Snellen die och sedan delat den i 8 delar. Embossat den för att få den prickig och sedan lagt på lite distress ink – Vintage photo, stansade ut två små rundlar med en liten die, chalkade kanterna och limmade fast dom på baksidan av struten med Scrappy glue. Lite grön stickles och en liten bling fick vara dekoration på glassen. Jag har stansade ut en ram med en Nellie Snellen die där jag fäste struten med dubbelsidig tejp och två 3-D-kuddar under själva glassen för att få den att lyfta lite.


Muffinskort:
Mönstrat papper från Kaiser Craft, ramen är utstansad av samma papper fast här har jag använt baksidan. Jag har stämplat med en vattenfast dyna och färglagt med Distress ink. På bären och ljuslågan har jag lagt på lite Glossy accents. Rosorna har jag gjort själv.

Jag hittade en liten ask som jag tyckte passade till pappret från Kaiser kraft 
så jag skar till bitar och limmade på efter att ha chalkat både asken och pappret med distress ink. Rosorna på locket har jag gjort själv.

Det blev mycket text till tre så små saker. Man tänker oftast inte på hur många olika grejer man använder, men det är en hel del.

Ha det mysigt!

Anette


3 kommentarer:

  1. Fina kort!
    Hade varit kul med en tutorial på hur du gör de fina blommorna!
    Mimi

    SvaraRadera
  2. Jag skall försöka att göra en tutorial, jag hinner inte nu direkt men det kommer.

    SvaraRadera