tisdag 9 augusti 2011

Ljusask med tillhörande tändsticksask

Hej på er alla!

Idag bjuder vi på en liten ljusask med tillhörande tändsticksask.
Ute är idag mest regn så att krypa in och tända lite ljus känns faktiskt riktigt ok.


Här kommer en liten tutorial.

Skär till en cardstock 21.5x14.6 cm.
Biga 2 cm in på varje kortsida.
Biga sedan långsidan vid 2 cm, 6.2 cm, 8.4 cm, 12.4 cm.
Sista biten blir 2.2 cm.

Klipp flikar så blir det lättare att vika ihop asken.

Skär mönsterpapper 17cm x 7.7 cm.
Jag har använt graphic 45 Botanical news.

Limma fast papperet, se till att du har sista 2.2 cm-bigningen uppåt.

Jag har stansat ut små fönster av Spellbinders men det kan man göra som man vill.

I fönstren har jag satt OH-papper så det ser ut som små fönsterrutor.

Efter att ha vikt och limmat ihop asken har jag dekorerat den.
Tändsticksasken är modell större och även till den har jag använt samma papper.


Pearls champange och texten på en vimpel utskriven från datorn.


Ha så gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar